Mityba po gimdymo: ar galiu laikytis dietos, jei noriu numesti svorio?

Ir maitinančios, ir nemaitinančios motinos, kad ir kaip norėtų greitai numesti svorio besilaikydamos dietos, turėtų atsisakyti šios minties.

Jei vis dar maitinate kūdikį, tai dieta, siekiant apsaugoti jūsų ir jūsų mažylio sveikatą, yra tiesiog draudžiama – motinos piene turi būti medžiagų, kurios būtinos vaikui, o ir jums vitaminų bei mineralų stoka yra visiškai nepageidautina.

Jei nebemaitinate, dietos laikytis taip pat netikslinga dėl dviejų priežasčių. Pirma, jūsų organizmas turi atsigauti po nėštumo, todėl papildomas krūvis, kad ir kiek svorio būtumėte priaugusi, nebus naudingas. Antra ir svarbiausia priežastis – naujausi dietologijos tyrimai rodo, kad visos dietos yra laikinos. Svoris mažėja tik tol, kol laikomasi dietos, nes dažniausiai organizme mažėja vandens, o ne riebalų atsargos.

Todėl geriau pakalbėkime apie sveiką, subalansuotą mitybą. Jei esate maitinanti mama, tai savaime suprantama, kad turėtumėte sveikai maitintis – gydytojai maitinančioms motinoms nerekomenduoja valgyti riebaus, kepto, rūkyto, sūdyto, miltinio, saldaus ir greito maisto, gerti angliarūgšte prisotintų gėrimų ir panašiai.

Reikėtų valgyti tai, kas naudingiausia: virtą mėsą ir žuvį, vaisius, daržoves, riešutus, sėklas, kruopas.

Keletą mėnesių aktyviai judėdama ir sveikai maitindamasi, jūs be jokios abejonės numesite svorio! Be to maitinimas krūtimi, priešingai, nei byloja mitai, lieknėti netrukdo, o tik padeda. Būtent ruošdamasis maitinimui jūsų organizmas nėštumo metu kaupė riebalus. Taigi dabar atėjo laikas tuos riebalus sunaudoti. Ir lengvai lieknėti.

Jei maitinate krūtimi, Jums reikia suvartoti nuo 2000 iki 2500 kalorijų per dieną. Jei moteris nemaitina krūtimi, jai reikia nuo 1500 iki 2000 kalorijų per dieną, priklausomai nuo fizinio aktyvumo. Kuo mažiau kalorijų suvartojate per dieną, tuo labiau turite rūpintis gaunamo maisto verte.

Tinkamiausia dieta tokia, į kurią įeina:

  • daug energijos turintys kompleksiniai angliavandeniai (daržovės, ankštiniai augalai, neskaldyti grūdai)
  • aukštos kokybės baltymai (tame tarpe ir pieno produktai)
  • naudingi riebalai
  • ne mažiau kaip 11 puodelių vandens per dieną (dar daugiau, jei intensyviai treniruojatės).

Teisinga dieta skatina medžiagų apykaitą, palaiko gerą nuotaiką, o fizinė būklė gerėja.

2010 01 27

Palikite komentarą