Svoris, skaudanti nugara, patirti sveikatos sutrikimai – ar verta pradėti mankštintis?

Sveiki, man – 55 metai, svoris – 97 kg, ūgis – 170 cm. Labai norėčiau pabandyti Pilates ar kalanetiką. Nuo jaunystės turiu problemų su nugara. Prieš 6 metus man buvo atlikta galvos kraujagyslių operacija, patyriau insultą… Nebedirbu. Kelis metus buvau didelėje stresinėje būklėje, ko pasekoje priaugau svorio, juosmens diskai išsiplėte ir labai skauda juosmuo… Nežinau, ar įmanoma dar ką nors ištaisyti? Patarkite man, kuo geriau užsiimti ir ar tai bus naudinga? Ar verta užsiiminėti turint tokį svorį? Labai varžausi savęs… Dėkoju, Regina.

“Visų pirma labai malonu, kad nepabijojote ir kreipiatės patarimo, juk sveikata – neįkainuojamas turtas. Mankšta yra būtina įvairaus amžiaus ir sudėjimo žmonėms, todėl pradėti niekada nevėlu ir, sakyčiau, būtina. Nevardinsiu visų mankštos privalumų, tačiau jei Jums nebeskaudės nugaros – būsime laimingos :)

Trumpai susipažinus su Jūsų sveikatos bėdomis, drįstu teigti, kad įprasto intensyvumo mankšta Jums gali būti per sudėtinga – juk nenorime pridaryti daugiau žalos nei naudos, ar ne? Pilates yra puiki sistema, tinkanti žmonėms po traumų ir ligų, todėl siulyčiau pradėti nuo jos. Kai sustiprinsite raumenis, pakoreguosite laikyseną, galėsite išbandyti ir kalanetiką. Jei būtų galimybė, taip pat siūlyčiau pasirinkti individualų užsiėmimą su treneriu. Mūsų studijoje rekomenduoju susitikti su kolege Egle Urbonavičiene – ji yra ne tik Pilates trenerė, bet ir kineziterapiautė. Jos konsultacija padėtų geriau suprasti ko reikia būtent jums – kas tinka, o ko reiktų privengti mankštinantis.

Įprastų užsiėmimų metu niekada “nespaudžiame”, neverčiame ko nors daryti. Visada galėsite pailsėti, todėl krūvį reguliuosite pati. Po truputį, po truputį ir tikrai apsitvarkys Jūsų sveikatos problemos – nebeskaudės nugara, galbūt numesite svorio. Į studiją ateina įvairaus amžiaus ir sudėjimo merginos ir moterys, tad nesijaudinkite – viena į kitą moterys nesižvalgo, o stengiasi koncentruotis į save, į judesių atlikimą, kvėpavimą, atsipalaidavimą… Juk visos esame skirtingos ir individualios.

Beje, jei norite numesti svorio, būtinai turite peržvelgti savo mitybos racioną bei laiką kuomet valgote – pagalvokite pati, ką darote ne taip ir ką galėtumėte pakeisti. Svorio numetimui reikalingos ir specialistų konsultacijos, ir ryžtas, ir, žinoma, laikas. Jei norėtumėte, galėtume trumpai aptarti Jūsų mitybą, pateikti bendras rekomendacijas, tačiau nesu tikra, ar to pakaktų.

Tačiau ateikite drąsiai – visada rasime laiko pasikalbėti. Juk pasiryžtant pokyčiams – svarbiausias yra bendraminčių PALAIKYMAS! :)”

Atsakymą paruošė: Eglė Afanasjeva, kalanetikos mokytoja

2011 07 28

Palikite komentarą