Noras numesti svorio – prasta priežastis mankštintis!

Ar mankštinatės tik tam, kad numestumėte svorio? Mičigano universitete (JAV) atliktas tyrimas rodo, kad TOKS MĄSTYMAS ŽALINGAS siekiant suformuoti ir išlaikyti ilgalaikį įprotį judėti.

Minėtasis tyrimas nustatė, kad moterys, kurių motyvacija mankštintis buvo noras suformuoti gražią figūrą, pavyzdžiui, numesti svorio ar sustangrinti kūną, mankštai skyrė 40 proc. mažiau laiko už tas, kurios mankštinosi dėl kitokių, su kūno grožiu nesusijusių priežasčių, pavyzdžiui, norėdamos įveikti stresą, geriau jaustis ar tiesiog dėl to, kad mankštintis joms patiko.

Tyrime dalyvavusios moterys, visos įpusėjusios penktą dešimtį, nurodė, kiek laiko skyrė mankštai eilinę savaitę. Beveik pusė jų (44 proc.) teigė, kad mankštinosi siekdamos netekti svorio, išlaikyti esamą svorį ir / arba sustangrinti kūną. Štai kokių įdomių dalykų buvo nustatyta papildomai:

  • Pasivaikščiojimus rinkosi tik 16 proc. moterų, norėjusių suformuoti gražią figūrą, ir net 55 proc. tų, kurios mankštinosi dėl kitokių priežasčių.
  • 52 proc. moterų, norėjusių suformuoti gražią figūrą, lankė specialius užsiėmimus ar mankštinosi sporto klubuose, tuo tarpu taip sportavo tik 12 proc. moterų, nesiejusių mankštos su kūno grožiu.
  • Gražesnio kūno norėjusios moterys atliko intensyvesnius pratimus. Jos taip pat rinkosi fizinę veiklą, kuriai labiau tinka tradicinis treniruotės apibrėžimas, t. y. įprastesnę ir labiau struktūrizuotą, įsivaizduodamos, kad privalo kažkur nuvykti atlikti pratimus, kad mankšta būtų „įskaityta“.

„Moterys linkusios rinktis aiškią ir konkrečią struktūrą turintį užsiėmimą, pavyzdžiui, treniruotę ar pamoką, kurioms pasibaigus daugiau nesimankština, arba pradeda bėgioti, nes artėja koks nors svarbus jų gyvenimo įvykis, o tada liaujasi, rašo Mičigano universiteto psichologė Michelle Segar pranešime spaudai, tačiau tokia veikla, kaip, pavyzdžiui, nuolatinis vaikščiojimas, ilgainiui gali būti naudingesnė. Nebūtina išlieti devynių prakaitų, kad mankšta teiktų naudos.“

Alternatyvios medicinos žurnale (Alternative Therapies in Health and Medicine) publikuotas tyrimas nustatė, kad nuolat jogą praktikuojantys pusamžiai žmonės linkę priaugti mažiau svorio nei to nedarantys jų bendraamžiai.

Parengta pagal IDEA Fitness Journal straipsnį Weight Loss Not A Good Reason To Exercise, 3 tomas, 7 numeris, 2006 m. liepa, autorė Joy Keller.

Straipsnį išvertė Eglė

2012 02 13
Įrašo kategorijos: Lieknėjimo mitai

Palikite komentarą