Meditacija mažina streso hormono – kortizolio – kiekį kraujyje

Nedidelio tyrimo, išspausdinto „Niujorko mokslų akademijos metraščiuose“ (Annals of the New York Academy of Sciences (2004; [1032], 211–15), išvados teigia, kad nuolat medituojančių vyresnių moterų organizmai, reaguodami į stresą, išskiria mažiau kortizolio, be to, kuo seniau moteris medituoja, tuo mažesnė tikimybė, kad reaguodamas į stresą jos organizmas išskirs didesnį kiekį kortizolio.

Stresas lemia daugelį organizmo fiziologinių pokyčių. Tyrimai patvirtina, kad chroniškas stresas yra susijęs su pagausėjusiu riebalų kiekiu pilvo srityje, didesne cukraus ir insulino kraujyje koncentracija, aukštesniu kraujo spaudimu ir didesniu cholesterolio kiekiu – t.y. dalykais, dėl kurių padidėja metabolinio sindromo ir širdies ligų rizika.

Mokslininkas Waltonas ir jo kolegos tyrė trisdešimt moterų nuo 65 iki 92 metų, iš kurių šešiolika meditavo jau ne vienerius metus, o keturiolika priklausė vadinamajai kontrolinei grupei. Tiriamosios išgėrė po 75 gramus gliukozės, siekiant sudirginti jų medžiagų apykaitą. Kortizolio kiekis buvo matuojamas prieš dirgiklio-streso sukelėjo, t.y. gliukozės, vartojimą ir po jo.

Tyrėjai nustatė, kad kontrolinės grupės moterų kraujyje kortizolio išsiskyrė daugiau ir jo pagausėjo greičiau negu medituojančių moterų. Maža to, kuo ilgiau moteris meditavo, tuo mažiau kortizolio pagamino jos organizmas. Tyrimo autoriai spėja, kad mažesnis kortizolio kiekis gali reikšti, kad medituojančiųjų endokrininė sistema veikia geriau, ir rekomendavo atlikti papildomus tyrimus.

Parengė Eglė Jasiūnienė pagal IDEA Health & Fitness straipsnį Meditation Lowers Blood Cortisol Levels, 2012, autorė Shirley Archer, JD, MA.

2012 07 08
Įrašo kategorijos: Ilgaamžiškumo paslaptys

Palikite komentarą