Mankšta po gimdymo: be skubėjimo ir prakaito upelių. Pasakoja kalanetikos mokytoja Aistė Gustė / „Mažylis“

Kviečiame į „MAMYČIŲ mankštą“ – kalanetikos užsiėmimus, kuomet galima atsinešti vaikutį kėdutėje. Žr. tvarkaraštį ir nuorodą į registracijos anketą

Su dideliu malonumu tęsiame švietėjišką misiją – jaunosioms ir būsimosioms mamytėms pasakojame apie harmoningų mankštų teikiamą naudą. Kuo ypatingos ramios treniruotės pagimdžiusioms, kas toji kalanetika ir į kitus rūpimus klausimus „Mažylio“ skaitytojams atsako STIMULUS vadovė ir kalanetikos mokytoja Aistė Gustė.

Cituojame 2013 m., liepos mėn., 7-ame „Mažylio“ numeryje išspausdintą straipsnį.

„Lietuvoje sparčiai populiarėja vadinamosios harmoningosios mankštos, sukurtos ir pritaikytos būtent moterims, atsižvelgiant į jų fiziologiją ir psichikos ypatumus. Šios mankštos yra labai universalios, tinkamos įvairaus amžiaus ir fizinės būklės moterims. Neseniai gimdžiusios ir kūdikius auginančios bei maitinančios mamos yra išskirtinė moterų grupė, kuriai reikia ypatingos, puoselėjančios bei nėštumo nuvargintą organizmą atkuriančios mankštos. Apie viską pasakoja sertifikuota kalanetikos mokytoja, harmoningų mankštų specialistė Aistė Gustė.

Kokios mankštos reikia pagimdžioms?

Atsakymas susideda iš dviejų obuolio puselių – svarbu tiek fizinis, tiek emocinis poveikis. Atsakymas susidėtų iš dviejų „obuolio puselių” – svarbu tiek fizinis, tiek emocinis poveikis. Renkantis mankštą, būtina atkreipti dėmesį į tai, kad ji skirtų dėmesį dubens dugno raumenukams stiprinti. Šie nematomi raumenys, kurie stabilizuoja stuburą (yra taisyklingos laikysenos pagrindas), turi didelę reikšmę bendrai moters sveikatos buklei. Tiek nėštumo, tiek laikotarpiu po gimymo, kai siekiama atgauti „formą”, aktyvus dubens dugnas apsaugo moterį nuo nugaros skausmų, šlapimo nelaikymo, žarnyno vangumo, vidaus organų suglebimo ir nusileidimo, gražina intymių malonumų „tonusą”. Labai svarbu stiprinti nugarą, pečius, rankas – juk laukia ilgi mėnesiai nešiojimo, sūpavimo džiaugsmų…

Kita obuolio pusė – galimybė mamytei bent trumpam „pabėgti” nuo savo mažylio ir skirti laiko tik sau. Juk kūdikiai ypač imlūs juos supančiai aplinkai, tarsi sugertukai traukia mamos emocijas į save – todėl turime pasirūpinti ir savo psichine gerove. Svarbu kokybiškas poilsis ir geros emocijos. Harmoningų mankštų (pasaulyje vartojamas Body&Mind terminas) metu skamba tik rami muzika, akcentuojamas sąmoningumas – susikaupimas į save (ne į grupę) ir į tai, ką ir kaip atliekame. Nieko nedarome per prievartą ar skubėdamos. Vienu metu mokomės ir taisyklingų judesių, ir patirti atsipalaidavimą.

Kada po gimdymo mamai galima pradėti mankštintis, kokio pobūdžio treniruotes geriausia rinktis?

Jei gimdėte natūraliai, nepatyrėte jokių žaizdelių, mankštintis galite pradėti ir kitą savaitę po gimdymo. Krūvis turėtų būti itin saikingas. Reiktų vengti intensyvių pratimų ir ypač pilvo-dubens sričiai, nes tai gali pasunkinti organizmo atsigavimo procesą. Apytiksliai po 1-2 mėn., galima mankštintis ir kiek stipriau. Treniruotė gali trukti visą valandą.

Jei jums buvo atlikta cezario pjūvio operacija, mankštos aprangą gali tekti spintoje slėpti ir pusei metų. Pasitarkite su savo gydytoja, kuri stebės Jūsų gyjimą ir sveikatos būklę. Žinoma, izoliuoti pratimai (tarkim, pečių sukimas, kaklo tempimas, pėdų sukiojimai), tikrai Jums nepakenks, atvirkščiai – suteiks malonių pojūčių, leis atsipalaiduoti.

Pirmus 3 mėnesius po gimdymo gydytojai rekomenduoja vengti intensyvių treniruočių. Rekomenduojamos reguliarūs jėgos, koordinacijos, giluminių raumenų stiprinimo užsiėmimai – jums tiks pilates, kalanetika, kūno balansas, joga ir šių metodikų deriniai.

Ar galima pradėti mankštintis, jei moteris dar maitina kūdikį?

Taip, tikrai galite. Treniruotės nekenkia maitinimui krūtimi – nei kiekis, nei kokybė, nei pieno skonis nepasikeis. Jei krūtinė sunki, jums gali būti nepatogu atlikti pratimus – dėvėkite sportui skirtą liemenėlę. Kad bereikalo nespaustumėte pieno liaukų – venkite pratimų gulint ant pilvo. Mankštinkitės tol, kol pajusite lengvą nuovargį. Visada svarbu klausytis savo kūno ir nepersitempti.

Gydytojai nerekomenduojama prakaituoti, kad nesumažėtų pieno. Tad puikus pasirinkimas – ramaus tempo treniruotės. Po užsiėmimo nepils „devyni prakaitai” – jausite šilumos jausmą, maloniai sklindantį iš vidaus.

2013 09 17
Įrašo kategorijos: Mankšta po gimdymo

Palikite komentarą