Noriu greičiau tapti lankstesnė. Kaip temptis taisyklingai? Atsako kalanetikos trenerė Gintarė Pivoriūtė

„NorGintare Pivoriuteiu paklausti, kokia tikimybė kalanetikos pratimų metu pertempti raumenis, sausgysles ar net patirti traumą? Noriu kuo greičiau tapti kuo lankstesnė ir negailiu savęs tempimo pratimų metu. Žinau, kad neturi būti jokio skausmo, ir, visgi, kokių papildomų atsargumo priemonių reikėtų imtis?“ – teiraujasi Lijana.

Atsako kalanetikos trenerė, šeimos medicinos gydytoja-rezidentė Gintarė Pivoriūtė:

„Traumos tikimybė yra minimali, nes šios treniruotės yra saugios (jei nėra buvusių traumų, operacijų, nėra sunkių lėtinių ligų). Treniruotėse nėra stipriai apkraunami sąnariai, nėra staigų judesių, viskas atliekama dažniausiai savo kūno svoriu. Tempimo pratimų esmė yra nuolatinis reguliarus kartojimas neviršijant savo tos dienos galimybių ribų. Nors rezultatas nepasiekiamas per kelias savaites, tačiau po kelių mėnesių jau akivaizdžiai jausite, kaip judesių amplitudė padidėjo.

Skausmą visi suvokia skirtingai, ir tempiantis jis gali jaustis, tačiau tai neturi būti skausmas, verčiantis kęsti. Visiškai užtenka tempimo pojūčio. Svarbu nedaryti staigių judesių, tarkime, mostų. Geriau tempti iš lėto, užlaikant ilgesnį laiką (apie 20–30 s) vieną pratimą. Būtina giliai kvėpuoti, kad leistume raumenims giliau atsipalaiduoti.

Prieš atliekant pratimus reikia apšilti, išjudinti sąnarius, pavojinga atlikti pratimus šaltoje aplinkoje, tempti „per jėgą“, nepaisant jaučiamo pasipriešinimo. Svarbu ir nusiteikimas bei atsipalaidavimas, rami aplinka, nes streso hormonai didina raumenų tonusą.

Apibendrinus, geriausio efekto pasieksite atlikdama tempimo pratimus 3–5 kartus per savaitę po 20 min, prieš tai lengvai sušilus. Taip pat Stimulus treniruotėse lavinamas lankstumas, ir proporcingai stiprinami raumenys, kas labai svarbu norint išlaikyti balansą ir nepertempti raiščių, sausgyslių bei nepakenkti sąnariams.

P.S. reguliarūs tempimai – gal net ir špagatas po 3–12 mėn. bus įveikiamas :) Sėkmės!“

2014 02 13
Įrašo kategorijos: Kalanetika, Lankstumo lavinimas

Palikite komentarą