PILVO raumenys: ar nėštumo metu reikia / galima juos stiprinti? Atsako Klaipėdos STIMULUS kalanetikos trenerė Roma Bartkevičė / „Mamų žurnalas“

Roma Bartkevičė„Dažnas būsimų mamyčių klausimas – ar nėštumo metu galima stiprinti pilvo raumenis? Atsakymas yra ir taip, ir ne“, – „Mamų žurnalo“ skaitytojoms (2015 m. sausio mėn. numeryje) pasakojo Klaipėdos STIMULUS kalanetikos, pilateso ir nėščiųjų mankštos trenerė Roma Bartkevičė.

„Jeigu kalbame apie išorinį tiesųjį pilvo raumenį (tą, kurį pažįstame kaip „six-pack“), būtina žinoti, kad, augant vaikeliui ir gimdai, šis raumuo prasiskiria – vienoms daugiau, kitoms mažiau. Paprastai pilvukas pradeda ryškėti antrojo trimestro metu – būtent nuo tada atsilenkimų tipo pratimai neberekomenduojami. Juk nėra jokios prasmės stiprinti raumens jo prasiskyrimo padėtyje!

Visai kas kita, jeigu norime treniruoti skersinį pilvo raumenį (t.y. gilųjį, apsivijusį juosmenį tarsi korsetas) – jį ne tik galima, bet ir būtina stiprinti! Nėštumo metu šis vidinis raumuo prilaiko augantį pilvuką bei padeda nugarai atlaikyti vis didėjantį krūvį. Be to, skersinis pilvo raumuo atlieka ypač svarbų vaidmenį gimdymo metu – jis padeda išstumti vaikelį. Skersinio pilvo raumens treniravimui nereikalingi sudėtingi pratimai – puikiai tiks pilateso mankštos metu naudojama „užtrauktuko“ technika:

  • pasirinkite patogią padėtį, pvz. atsisėskite ant kamuolio ar atsiklaupkite ant keturių;
  • įkvėpkite ir iškvėpimo metu įsivaizduokite, kad užsisegate šiek tiek per mažų kelnių užtrauktuką, t.y. truputėlį įtraukite sritį nuo gaktikaulio į viršų bambos link (augant pilvukui, tai panašės į jo kilstelėjimą, o ne įtraukimą);
  • išlaikydama užtrauktuko sritį aktyvią, dar keletą kartų įkvėpkite-iškvėpkite ir atsipalaiduokite.

Jeigu nėštumo periodu pasirinkote pilates mankštą, svarbu žinoti, kad užtrauktuko sritis aktyvinama atliekant kievieną pilateso pratimą – tokiu būdu skersinis pilvo raumuo treniruojamas mankštinant ir bet kurią kitą kūno dalį.

Jei gimdymo metu nebuvo komplikacijų ir gydytojas leidžia, švelniai mankštintis galima pradėti praėjus 6 savaitėms po didžiojo įvykio, tačiau atsilenkimų tipo pratimus pradėkite daryti tik įsitikinusi, kad tiesusis pilvo raumuo „susiskleidė“, t.y. abi juostos grįžo į vertikalią poziciją, tarpas tarp šių juostų mažesnis nei du pirštai (tikrinkite srityje pora centimetrų virš bambos) ir darant atsilenkimą tarpas nedidėja.“

Iliusracija: „Two Hearts Fotografija“

2015 01 12

Palikite komentarą