Visi „galima“ ir „negalima“ besilaukiant kūdikio

Dalijamės straipsniu, kuriame gydytoja, mama ir mūsų trenerė Gintarė Trainavičienė trumpai ir aiškiai sudėlioja visus taškus ant „i“, pamačius dvi juosteles nėštumo teste ;).


„Moteris, sužinojusias, kad laukiasi, apima įvairios emocijos, o dažnai ir kyla daug klausimų, kaip gyventi šiuo gyvenimo periodu. Bobutės sako vienaip, draugės ir kaimynės kitaip, moteris pasimeta patarimų pasaulyje.

Apžvelgsiu dažniausiai girdimus klausimus ir mitus, susijusius su nėštumo periodu.

Kaip reiktų elgtis sužinojus, kad pastojai

Negalima:

1. Alkoholio, tabako, narkotikų. Kenkia net ir mažas kiekis, nėra nustatyta, koks būtent kiekis gali pakenkti Jūsų vaisiui. Nerizikuokite.
2. Soliariumų, saulės vonių. Juk nenorite nėštumo metu pigmentinių dėmių, be to karštis ir UV spinduliuotė kenkia vaisiaus vystymuisi.
3. Žalios neapdorotos mėsos ir žuvies. Galima užsikrėsti bakterine virškinamojo trakto infekcija, helmintais, toksoplazmoze ir t. t. Mėgstamus karpačo pasilikite pagimdžius.
4. Intervencinių grožio procedūrų, pvz., permanentinio makiažo, tatuiruotės, grožio injekcijų, cheminių ir mechaninių veido valymų. Nėštumo metu padidėja jautrumas, alergijų riziką, kapiliarų pralaidumas, todėl daugiau medžiagų patenka į kraują, dalis jų pereina į placentą.
5. Mesti svorio, rūpintis fizinėmis kūno formomis, laikytis dietų. Šie visi dalykai gali būti atliekami prieš arba po nėštumo. Nėštumas nėra tas metas, kai reikia pradėti lieknėti, laikytis drastiškų dietų ar intensyviai sportuoti.
6. Kelti sunkesnių nei 3-5 kg daiktų, atlikti krovimo, pernešimo darbus dėl galimos placentos atšokos provokacijos.
7. Kontaktuoti su laukiniais, svetimais, nežinomais gyvūnais.

Galima:

1. Gerti kavą. 1-2 puodeliai per dieną ne tik kad nepakenks, tačiau kenčiančioms nuo žemo kraujospūdžio dar pagerins savijautą. Be to, kavoje yra naudingų sveikatai antioksidantų.
2. Skristi lėktuvu. Geriausiai tam tinka II-asis trimestras. Pirmojo trimestro metu rekomenduojama vengti ilgų skrydžių (ilgesnių nei 4 val. ) dėl radiacijos. Paskutinio trimestro metu – dėl trombozės ir priešlaikinio gimdymo rizikos.
3. Vartoti vaistus, jeigu reikia. Jeigu gydytojas paskyrė ir nustatė, kad sergate taip, kad nepakanka gydymo arbatėlėmis, vaistus gerti būtina, kad eliminuotumėte infekcijos židinius. Šiais laikais yra nėščiosioms saugių vaistų. Būtina konsultuotis su savo gydytoju.
4. Lankytis baseine, pirtyse nuo 13 nėštumo savaitės, jei jose lankėtės iki nėštumo ir jaučiatės gerai.
5. Sportuoti. Nelankiusioms užsiėmimų nėščiosioms patariama pradėti sportuoti nuo 13 savaitės, rinktis specialiai nėščiosioms skirtas mankštas. Sportavusios moterys, gali tęsti savo užsiėmimus komforto zonoje. Netinka kontaktinės sporto šakos (krepšinis, futbolas, tinklinis ir t. t.), ekstremalios pramogos (šuolis parašiutu, nardymas), sunkių svorių kilnojimas. Tinkamas ir lengvas aerobinis krūvis išlaikant pulsą iki 140 k. / min. Svarbu sporto metu nejausti oro trūkumo.
6. Kelti rankas aukštyn, t. y susišukuoti, paimti puoduką nuo lentynos ir pan. Įrodyta, kad rankų kilnojimas neturi nieko bendra su virkštelės apsisukimu ir priešlaikiniu gimdymu.
7. Mylėtis moteriai patogiomis pozomis ir jei yra noras, lytiniai santykiai neturėtų būti vengtini nėštumo metu.

Rekomenduojama:

1. Vartoti 600 mcg folio rūgšties kasdien planuojant ir pastojus pirmąjį trimestrą.
2. Esant mitybos nepakankamumui, intensyviai fiziškai ir protiškai dirbant, vartoti polivitaminus, skirtus nėščiosioms, ir žuvų taukus.
3. Reguliariai lankytis pas nėštumą prižiūrinčius gydytojus.

Patarimai yra bendri ir skirti nėštumo patologijos neturinčioms moterims.“

O mes savo ruožtu pakviesime įgyvendinti penktąjį „Galima“ punktą ;). Tiesa, mes jį keistumėme į „Rekomenduodama“ ;). Užsukit! Nėščiųjų mankštos vyksta kiekvieną darbo dieną bei savaitgaliais. Rezervuoki čia.

STIMULUS komanda

2017 10 11

Palikite komentarą