Baleto mankšta: kalanetikos ir „Pilates” įkvėpimas

Šiuo metu baleto mankštos užsiėmimai nevyksta.

Kas tai – baleto mankšta?

Tai baleto artistų trenažo pagrindu sukurta ir neprofesionalams pritaikyta mankšta.

Baleto artistai pasižymi ypatingu grakštumu, lankstumu, muzikalumu, balerinos žavi dailiomis kūno linijomis, gražia laikysena bei eisena. Tai savybės, kurios tinka ne tik baleto šokėjams, bet ir kiekvienai merginai ar moteriai. Taip ilgainiui baleto studijose šalia vaikų baleto pamokų atsirado ir suaugusių baleto užsiėmimai. Šie užsiėmimai labai paplito, nes vis daugiau žmonių, ypač moterų, norėjo padailinti savo kūną, iš arčiau susipažinti su baleto menu, ir praleisti laiką harmoningoje aplinkoje, skambant klasikinei muzikai. Užsienyje, ypač JAV, baleto užsiėmimai mėgėjams, atsirado ir paplito gerokai anksčiau, tačiau pastaruoju metu ir Lietuvoje vis daugiau merginų bei moterų susidomi baleto mankšta.

Kokia jos nauda?

Nuolatinės baleto treniruotės formuoja lankstų ir tvirtą kūną, didina ištvermę. Nuosekliai mankštinantis padailėja kojų forma, pradedama lieknėti. Raumenys tvirtėja nedidėjant apimčiai. Balerinos paprastai atrodo jaunesnės nei yra iš tikrųjų, ir net sulaukusios brandaus amžiaus išlaiko dailią figūrą. Baletas naudingas ne tik kūno formoms, jis lavina dėmesio koncentraciją bei erdvinį mąstymą, teigiamai veikia atmintį.

Lankant baleto mankštą pagerėja laikysena, judesių koordinacija, plastika, sąnariai ir stuburas tampa lankstesni. Taip pat sustiprėja stuburas, pagerėja kraujotaka. Moterys, besimankštinančios baleto ritmu, pastebi, kad grakštėja bei lengvėja jų žingsnis, išsitiesia nugara, nuosekliai dailėja kūno linijos ir net stiprėja sveikata.

Baletas – tarsi atgaiva ir kūnui, ir sielai, kadangi klasikinė muzika, harmoninga aplinka veikia kaip terapija. Baleto mankštos metu atsiribojame nuo kasdieninių rūpesčių, susikoncentruojame į savo kūno valdymą. Ši mankšta teigiamai veikia darbingumą, atsiranda daugiau energijos ir pagerėja savijauta. Taigi, baleto mankšta – tai sveikata, grožis ir gera nuotaika viename junginyje.

Kas atliekama mankštos metu?

Atliekami apšilimo, specialūs baleto mankštos pratimai ant kilimėlio ir klasikinio baleto pratimai prie atramos. Taip pat šioje mankštoje galima rasti “Pilates” ir modernaus baleto judesių. Daug dėmesio skiriama lankstumo ir ištvermės lavinimui, taisyklingai laikysenai, kūno raumenų stiprinimui, taip pat plastikai. Iš kitų mankštų baleto mankšta išsiskiria estetika, dailia rankų plastika, pakylėjančiai veikiančia klasikine muzika. Taigi, mankštinamės lyg šokdamos :)

Kam tinka?

Baleto mankšta tinka visoms moterims ir merginoms, ypač toms, kurios neabejingos šokiui. Tai saugi mankšta, nes judesiai atliekami ramiu tempu, nėra šuolių ir itin intensyvių judesių.

Kokios įžymybės mėgsta baleto įkvėptas treniruotes?

Kelly Ripa, Madona, Ginnifer Goodwin, Natalie Portman, Zooey Deschanel, Cheryl Cole, Sarah Jessica Parker, Charlise Theron, Ashlee Simpson. Princesė Diana, aktorė Audrey Hepburn taip pat lankė baletą. Aktorė Penelope Cruz savo dailias kūno linijas išlaiko šokių judesių dėka ir iš visų šokių pirmenybę teikia būtent baletui.