Giluminiai DUBENS DUGNO raumenys

Dubens dugnas  – tai plakštakos dydžio ir storio raumenų raizginys, jungiantis gaktikaulį ir uodegikaulį bei vieną sėdynkaulį su kitu. Šie raumenys  turi didžiulę reikšmę taisyklingai griaučių/nugaros padėčiai, o integruoti į bet kurią mankštą, ženkliai padidina jos efektyvumą. Tinkamai išlavinus dubens dugną, pilvas tampa įtrauktas, nugara – tiesi, kojos – grakščios, judesiai – lengvi ir koordinuoti.

Dailinančioms kūno linijas patiks žinia, kad treniruojant dubens dugno raumenis:

  • Plokštėja pilvas, liemuo tampa tiesus (tempiami ir sužadinami giliai esantys pilvo raumenys)
  • „Užpakaliukas“ tampa daug apvalesnis (susiejami sėdmenų raumenys)
  • Stangrėja šlaunys ir jų oda (natūraliai aktyvinami šlaunų raumenys)
  • Nyksta „jojiko kelnės“ ir celiulitas (koreguojama kojų ašis)

Tvirti ir naudojami dubens dugno raumenys neleidžia per anksti pasenti. Kaulinis dubuo lieka paslankus, taip išvengiama traumų ir nusidėvėjimo (uodegikaulio, kryžkaulio, klubo sąnarių ir šlaunikaulio kaklelio). Aktyvus dubens dugnas saugo nuo daugybės vadinamųjų civilizacijos ligų – nugaros skausmų, šlapimo nelaikymo, žarnyno vangumo, vidaus organų suglebimo ir nusileidimo, padeda moterims patirti orgazmą.

Kuo svarbi taisyklinga dubens padėtis?

Įsivaizduokime, kad dubuo ir krūtinės ląsta – tai 2 perpjauto rutulio pusės. Kai tarp jų yra pusiausvyra (1 pav.), sąnariai nepatiria jokio netinkamo krūvio. Ilsisi ir stuburas, o juk jo slanksteliai – ne kas kita, kaip maži sąnarių nareliai.

Nevykusiai pasislinkus vienam pusrutuliui (dažniausiai taip nutinka dubeniui), persikreipia visi griaučiai – tai matyti ir paveikslėlyje. Jei dubuo pakrypsta atgal (2 pav.), susitraukia kryžkaulio srities raumenys. Trumpėdami jie kartu verčia atgal pakrypti ir krūtinės ląstą – tokia padėtis primena praskėstas žirkles. Stuburas norom nenorom turi įlinkti.

Ir atvirkščiai, jei dubuo pasvyra į priekį (3 pav.) suapvalėja ir tampa panaši į kuprą nugara. Pirmyn pakrypsta ir krūtinės ląsta. Ir antruoju, ir trečiuoju atveju laikysena vadintina netaisyklinga, dubens dugno raumenys darbuojasi labai menkai, todėl ilgainiui atsiranda nemažai sveikatos sutrikimų.

Iš ko sudarytas dubens dugnas ir kaip jį apčiuopti?

IŠORINIS sluoksnis

Žemiausiai esantis sluoksnis tarsi kilpa apveja kūno angas – mankštį su šlaple ir išangę. Ties tarpviete jis susikryžiuodamas susipina.

Kaip pajusti?
Jei šlapindamosi sulaikėte skaidraus skysčio srovę, jau puikiai nutuokiate kur ieškoti dubens dugno. Šio sluoksnio specialiai lavinti nereikia. Atvirkščiai, skiriant jam per daug dėmesio (pvz., Kėgelio pratimais), kartais atsiranda hemorojinių mazgų, moterys per lytinį aktą gali patirti skausmą.

VIDURINIS sluoksnis

Įtemptas lyg batutas, šis sluoksnis jungia gaktikaulį ir šlaunikaulius. Tai tikra raumenų plokštė, skersai perpinta raumeninėmis skaidulomis.

Kaip pajusti?
Uždėkite pirštus ant kairiojo ir dešiniojo klubo sąnario ir nestipriai tarpvietės link truktelėkite sėdynkaulius, o pačią tarpvietę – šiek tiek aukštyn. Pajusite nestiprų truktelėjimą tarp plakštakos pirštų, o tempimo pojūtis plis į šalis tarsi žvaigždės spinduliai.

VIDINIS sluoksnis

Išsiskleidęs lyg iš šešių dalių sunerta vėduoklė, giliausiai esantis ypatingai svarbus sluoksnis jungia uodegikaulį ir šlaunikaulius. Kai sužadinamas šis sluoksnis, tai galite net pamatyti.

Kaip pajusti?
Atsisėskite tiesiai (ant minkštesnio pagrindo), remdamasi sėdynkauliais, po jais pakiškite pirštus ir abu sėdynkaulius tolygiai truktelkite vieną prie kito. Kai pajusite juos suartėjant, vadinasi sužadinote giliausiai esantį vidinį sluoksnį.

Paruošta pagal: TIGRO JAUSMAS: dubens dugno raumenų treniravimo pratimai / Benita Cantieni. – Kaunas, Jotema, [2005]. – 152 p.: iliustr.