MASAŽINĖ treniruotė: limfodrenažinis efektas greitesniam lieknėjimui!

Užsiėmime rekomenduojame mūvėti kojinaites ir aprangą, dengiančią rankas ir kojas.

Genialumas paprastume. Šią tiesą patvirtina užsiėmimas ypatingu pavadinimu. Masažinės treniruotės metu skausmingi pojūčiai (o jų kūne nešiojamės kiekviena) virsta padidėjusiu lankstumu ir atsipalaidavimu. Pratimai su volu ir kamuoliuku ne tik sukelia anticeliulitinį ir limfodrenažinį efektą greitesniam lieknėjimui, bet ir dovanoja nepatirtą būdą „išjausti” kiekvieną savo raumenuką nuo galvos iki kojų! Teigiami pokyčiai jaučiami iškart po užsiėmimo.

Kas tai?

Masažinė treniruotė yra sukurta taikant tradicinį medicinos mokslą, anatomijos žinias, masažo, miofascialinio (graik. Myós – raumuo, lot. Fascia – raištis, juosta) atpalaidavimo technikas.

Kas atliekama užsiėmimo metu?

Užsiėmimo metu atliekami lėti judesiai, panašūs į (savi)masažą. Naudojamos priemonės: volas, kieti, skirtingo dydžio kamuoliukai. Pratimai atliekami nuo pėdų iki pat kaklo – lėtai išmasažuojamas kiekvienas raumuo. Treniruotės metu „išgirsite”, kuriose vietose turite įtampas – jose atsiranda skausmingų pojūčių. Po užsiėmimo ar kelių, jie išnyksta – galite džiaugtis „palengvėjusiu” kūnu ir geresne savijauta.

Kadangi grupė nedidelė, trenerė prieina prie kiekvienos dalyvės ir padeda tinkamai atlikti pratimus, pridėjusi „savo ranką”, padeda pajusti stipresnius pojūčius. Galimi ir individualūs užsiėmimai, kuomet priežiūra tampa nuolatinė: trenerė tampa it masažiste: Jūs galite dar labiau atsipalaiduoti, priemonių valdymu ir kokybišku atlikimu rūpinasi trenerė. „Lankyti šiuos užsiėmimus būtų galima nors ir kasdien, bet idealu tokį savimasažą atlikti bent kartą per savaitę”, – teigia trenerė Renata.

Kokia užsiėmimo nauda?

  • limfodrenažinis ir anticeliulitinis poveikis (kraujotakos ir mikrocirkuliacijos pagerinimas audiniuose);
  • lankstumo padidinimas (judesio amplitudės sąnariuose padidinimas, centrinės kaulo ašies su centrine sąnario ašimi taisyklingos padėties atstatymas);
  • skausmo sumažinimas (įtampos pašalinimas miofascininėse struktūrose);
  • periferinės nervų sistemos (jungiančios centrinę nervų sistemą su visais audiniais ir organais) darbo pagerinimas;
  • raumenų ir sąnarių jutimų (propriorecepcijos) atstatymas.

Kam tinkama ir rekomenduojama?

Tai idealus užsiėmimas po sunkios fizinės veiklos ar tiesiog sunkios darbo dienos, taip pat patyrus stresą ir bet kokią psichinę įtampą (nes tuo metu kūnas stipriai įsitempia, sustingsta). O taipogi:

  • norint pašalinti maudimą ir lengvą skausmą raumenyse;
  • norint pagerinti raumenų tonusą;
  • norint sumažinti celiulitą;
  • norint padailinti problematiškas vietas;
  • norint pasilepinti geru masažu, dėl kurio esate pasiruošusi skirti šiek tiek savo fizinių jėgų.

Nerekomenduojami atvejai: ilgalaikiai skausmai, venų trombozė (tromboembombolijos rizika), labai aukštas kraujospūdis, nėštumas, sunki bendra būklė.

Trumpai apie fasciją
Fascija – tai nepertraukiamas pluoštinis jungiamasis kūno audinys, vientisas nuo galvos iki pėdų ir iš išorės į vidų, formuojantis audinių sistemą. Sausgyslės, raiščiai, kapsulės, pleura, ankaulis, pilvaplėvė, paviršinės ir giliosios fascijos, tarpraumeninės, tarpkaulinės pertvaros –  visa tai funkcionaliai sudaro vieningą fasciją. Fascija ne tik apvelka kiekvieną raumenį, organą, nervą, kraujagyslę, bet, prasiskverbdama į vidų, formuoja organų matricą ir atramą. Fascija palengvina kraujo tekėjimą atgal, nukreipdama kraują ir limfą link širdies. Fascija nepertraukiamai atlieka judesius, o judesiai atlieka pompos funkciją. Jei fascija normoje, ji – atvirkštinės cirkuliacijos variklis, jei patologijoje –  jau „užtvanka“. Jei fascija per daug įtempta, kraujagyslių sistema, kurią apvelka fascija, yra nuolat spaudžiama, sutrinka veninių ir limfinių srautų darbas, formuojasi paburkimas, skausmas. Veikiant kūną specialiomis priemonėmis, įmanoma pašalinti miofascinių struktūrų perteklinę įtampą, pagerinti kraujotaką, sumažinti pabrinkimus, išgaunant limfodrenažinį efektą ir sumažinti skausmą įtemptoje vietoje.