„Pilates” treniruotės

Vyksta įvairiu laiku – žr. užsiėmimų tvarkaraštįPirmą kartą? Registruokitės!

Žr. daugiau STIMULUS fotografijų

Kas sugalvojo Pilates?

„Pilates” treniruotes 1920 m. Vokietijoje sukūrė Joseph Pilates. Populiarumo priežastis – Joseph’o pavyzdys: net būdamas 70 metų jis pozuodavo dailininkams, stebindamas visus savo jaunatvišku kūnu! Vaikystėje sirgęs astma, kaulų deformacijomis ir raumenų distrofija, negalavimus ėmėsi gydyti psichologija ir raumenų treniruotėmis. Jogos, ZEN meditacijos, kovos menų ir Josepho gimnastikos, nardymo ir net bokso žinių pagrindu gimė unikali mankštos pratimų serija, darniai apjungusi protą ir kūną.

Kokia nauda?

„Pilates” treniruotės skirtos raumenims stiprinti bei tonizuoti, laikysenai ir lankstumui gerinti, pusiausvyrai ugdyti.  Nuolatinės treniruotės teikia  pokyčių:

  • stabilizuojama juosmeninė stuburo sritis,
  • dingsta stuburo skausmai ir pakenkimai;
  • sumažinamas krūvis kaklo, pakaušio ir pečių raumenims;
  • sustiprėja pilvo raumenys;
  • sustiprėja dubens dugno raumenys;
  • osteoporozės profilaktika;
  • gerėja sąnarių judrumas;
  • iš esmės padidėja raumenų jėga;
  • gerėja judesių koordinacija;
  • didėja fizinis ir psichinis darbingumas;
  • išlavinama optimali laikysena;
  • optimizuojamas visų kūno audinių aprūpinimas krauju;
  • optimizuojamas kūno ląstelių aprūpinimas deguonimi;
  • raumenys ir sausgyslės tampa stangrūs, ugdomas lankstumas;
  • lengvi judesiai;
  • sielos, proto ir kūno harmonija;
  • pasitikėjimas savimi;
  • teigiamas požiūris į gyvenimą.

Treniruočių rezultatas – kūno ir proto vienybė, sveikos, lieknos harmoningos figūros formavimas.

Kas atliekama užsiėmimo metu?

Tai giliųjų (laikysenos) raumenų treniruotė. „Pilates” pagrindą sudaro dėmesio koncentracija, sąmoninga veiksmų kontrolė, pratimų atlikimo tikslumas, taisyklingas kvėpavimas, veiksmų ir kūno padėties centravimas, judesių nenutrūkstamumas, sklandumas ir kaita.

Kiekvienas pratimas kartojamas ne daugiau nei 8 kartus, bet per užsiėmimą jų atliekama apie 40. Mankštinantis akcentuojamas žmogaus kūno centras – nugaros ir pilvo raumenys, kuriamas “raumeninis korsetas”. Stuburas stabilizuojamas neutralioje padėtyje, ugdoma taisyklinga pečių juostos padėtis. Vienu metu veikiančių raumenų grupių skaičius maksimalus. Pasiekiama ideali apkrovos ir atsipalaidavimo pusiausvyra.

Kam tinka?

„Pilates” treniruotės rekomenduojamos visiems: vaikams, suaugusiems, vyrams ir moterims, jau treniruotiems žmonėms ir pradedantiesiems. Ypač vaikams šios treniruotės padės apsisaugoti nuo stuburo iškrypimų, sustiprins nugaros raumenis. Treniruotės ramina ir atpalaiduoja, ypač tinka žmonėms, nemėgstantiems judrių, daug ištvermės reikalaujančių pratybų. Tai viena iš saugiausių treniruočių – pratimai taikomi reabilitacijai po traumų.

Kokios įžymybės praktikuoja „Pilates”?

Angelina Jolie, Catherine Zeta-Jones, Cher, Christie Turlington, Courtney Cox, Gwyneth Paltrow, Hilary Swank, Hugh Grant, Janet Jackson, Jennifer Aniston, Julia Roberts, Madonna, Melanie Griffith, Rod Stewart, Sarah Jessica Parker, Sarah Michelle Gellar, Sharon Stone, Sting, Tina Turner, Uma Therman, Vanessa Williams ir daugelis kitų!

Daugiau apie „Pilates” skaitykite ir komentuokite STIMULUS dienoraštyje

Naudotas šaltinis: www.klaipeda.diena.lt