Senjorių mankšta

Senėjimas – tai progresuojantys organizmo pakitimai, būdingi visoms gyvoms būtybėms. Pokyčiai organizme vyksta palaipsniui: sulėtėja metabolizmas, prastėja regėjimas ir klausa. Dauguma gyvybiškai svarbių organų pradeda veikti ne taip efektyviai. Ar tai galime pristabdyti, suvaldyti ir vėl džiaugtis savo gyvenimu bei kūnu? TAIP. Atsakymas – fizinis aktyvumas. Kaulai, sąnariai, raumenys, o ypač širdis ilgai išliks jauni, jeigu nuolat mankštinsitės.

Kaip atliekama mankšta?

 Fiziniam pajėgumui būdingos trys sudedamosios dalys: ištvermė, jėga ir lankstumas. STIMULUS studijos senjorių mankštoje pratimai parenkami pagal specifinius amžiaus pakitimus. Pirmenybė teikiama tiems pratimams, kurie suaktyvina, palaiko arba atstato organizmo sistemų funkcijas, labiausiai nukentėjusias organizmo senėjimo eigoje. Mankštos metu atliekamas kompleksas įvairių fizinių lavinimo pratimų, veikiančių ne vien atskirus organuos ar jų sistemą, bet ir apskritai visą organizmą.

  • Pratimai, skirti kraujotakos sistemai, padeda sistemingai treniruoti širdies raumenį. STIMULUS trenerės atsisako staigių greičio pratimų, todėl kūno padėtys yra keičiamos apdairiai ir saugiai. Taip pat didelis dėmesys skiriamas fiziniams pratimams, lavinantiems smulkiuosiuos raumenis, kurie suaktyvina periferinės kraujo sistemos veiklą.
  • Dėl amžiaus kintant kvėpavimo sistemai reikia neužmiršti pratimų, lavinančių kvėpavimo funkcijas, svarbos. Fiziniais pratimais ugdomi ir stiprinami tarpšonkauliniai kvėpavimo raumenys, palaikomas normalus krūtinės ląstos paslankumas, stabdomas šonkaulių kremzlių kaulėjimo procesas.
  • Nemažai pratimų skiriama lavinti laikysenai, apsaugoti stuburą nuo kifozės, stiprinti “raumenų korsetą”, kuris garantuoja normalų stuburo paslankumą, padeda išlaikyti stabilią judesių koordinaciją.
  • Kadangi vyresniame amžiuje raumenų elastingumas sumažėjęs, labai svarbu atlikti saugius ir vyresnio amžiaus žmonėms prieinamus tempimo bei lankstumo pratimus. Trenerės pasirūpina ir primena, kad tempimo pratimų metu neturime jausmo jokio skausmo ar nepatogumo.

Kokia nauda?

Mankštos tikslas – gerinti laikyseną, koordinaciją ir pusiausvyrą, lavinti lankstumą, stiprinti nugaros bei smulkiuosius raumenis, pagerinti miego kokybę, pakelti organizmo tonusą, pakelti nuotaiką. 

Kam tinka?

Senjorėms, kurios sieka fiziniais pratimais pagerinti pradėjusių silpnėti organų ir sistemų veiklą. Amžius yra neribojamas (vis tik speciali 2 € už mankštą kaina taikoma tik senjorėms, pateikusioms pensininkės pažymėjimą). Mankštos atliekamos grupėje, todėl pratimai yra pritaikomi bendram grupės lygiui. Jeigu vienus ar kitus pratimus atlikti per sunku dėl specifinių sveikatos problemų, juos galima praleisti, pailsėti.