Sveikatingumo joga

„Vakariečiams žodis „joga“ dažnai klaidingai asocijuojasi su religija, sektomis, ir išgąsdintas žmogus tyliai suka į šoną. Galbūt todėl, kad pats šis žodis naudojamas daugybe prasmių. Mes užsiėmimų metu koncentruosimės į pačią paprasčiausią, bet tikrai ne paprastą jos dalį – jogą fizinei ir dvasinei sveikatai palaikyti“, – į sveikatingumo jogos užsiėmimus kviečia trenerė Daiva Povilaitytė.

Dar antikos laikais Romos poeto Juvenalio žodžiai „Sveikam kūne– sveika siela“ tapo gyvenimo būdu. Šiuolaikiniam žmogui tai aktualu kaip niekada anksčiau dėl aukštyn kojomis apsivertusio gyvenimo būdo, dienos režimo, mitybos. Žmogus be sveikatos, džiaugsmo ir energijos diena po dienos gyvena tarsi vaikštantis šešėlis. Todėl mes, niekur neskubėdamos, harmoningai ir moteriškai, palaipsniui atsisakydamos žalingo gyvenimo būdo, išmokusios taisyklingai kvėpuoti, grįšime į natūralią sveikam žmogui būdingą būseną:
  • sveikatą ir vidinės ramybės jautimą,
  • lankstumą ir gyvybinės energijos antplūdį,
  • sąstingio, skausmo nebuvimą,
  • pasitikėjimą ir pasitenkinimą savimi,
  • gyvenimo džiaugsmo jautimą nuolatos.

O svarbiausia – palaipsniui atėjus suvokimui, kad mes – ne kūnas ir ne protas, imsime gyventi tikrąjį gyvenimą, nešantį gerą žodį, meilę ir džiaugsmą visiems aplink mus. Nes mes duodame tai, kuo patys pilni.

Užsiėmimo metu naudosime nesudėtingas klasikines asanas ir kvėpavimo technikas. Jogos asanos yra sukurtos taip, kad jų pagalba darytume įtaką fizinio kūno darbui (pavyzdžiui– virškinimui), sielai (pasinėrimas gilyn į save) ir dvasiai (budrumas). Jų pagalba mes atveriame savo tikrąjį „Aš“. Joga– tai ne atlikimas kokios nors asanos (pvz., stovėsenos ant galvos) didžiausiame strese ar baimėje žalojant savo kūną, tai asmeninė vidinės dvasinės ramybės ir vientisumo patirtis.

Ypatingas dėmesys užsiėmimuose skiriamas kvėpavimui. Išmoksime įvairių kvėpavimo technikų, kurių pagalba raminsime protą arba jį aktyvinsime, valysime fizinį kūną ir lėtinsime senėjimo procesą, išmoksime lėčiau ir sąmoningai kvėpuoti gyvenime, ne tik „ant kilimėlio“.

Užsiėmimus lankyti gali bet kokio amžiaus ir fizinio pasirengimo moterys. Treniruotės skirtos tiek fiziškai aktyviau mankštintis, sumažinti apimtis norinčioms, tiek ir toms, kurios nori išmokti atsipalaiduoti ir įsigilinti į save. Pratimų sudėtingumas ir fizinis krūvis pritaikomas individualiai, nesukeliant organizmui didelio streso.