Tempimo pratimai, kai kamuoja nugaros skausmai


Išoriškai lankstumą rodo atliekamų judesių amplitudė, kurią pirmiausia lemia konkretaus sąnario struktūra. Ši fizinė ypatybė taip pat priklauso nuo raumenų, sausgyslių  ir raiščių tamprumo, nervinės raumenų reguliacijos, žmogaus amžiaus ir lyties.


Ar žinote, kad žmogaus lankstumas per dieną būna nevienodas. Mažiausias lankstumas yra ryte, vėliau jis pamažu didėja ir apie pietus (13—16 val.) pasiekia maksimalų dydį. Į vakarą lankstumas vėl sumažėja.


Kasdieninėje mankštinimosi praktikoje dažniausiai naudojamas statinis raumenų tempimas — tempimas, kai raumuo (arba raumenys) ilginamas lėtai, didinant judesio amplitudę iki didžiausios galimos pratimą atliekančiam asmeniui.  Šiame taške judesys fiksuojamas ir išlaikomas 10—30 sekundžių. Pratimą atliekantis asmuo turi jausti nedidelį („švelnų“) diskomfortą. Toks mažo intensyvumo ilgai trunkantis tempimas sukelia audinių, esančių apie sąnarį, elastinę deformaciją, kuri išsilaiko ir nebeveikiant jėgai.


Lankstumas turi įtakos žmogaus sveikatai, ypač stuburo, klubų, kaklo ir pečių lanko funkcijoms. Tyrimais įrodyta, kad prastas stuburo paslankumas krūtinės ir juosmens srityje gali sukelti stuburo sutrikimų.


3 PRATIMAI


Dalijamės STIMULUS treniruočių studijos kalanetikos mokytojos Gretos Lukauskaitės video, kuriame pateikiame 3 tempimo pratimus nugaros, krūtinės ir šlaunies raumenims.


Lanksčiai

STIMULUS komanda ;)

#tempimopratimai #kaiskaudanugara #nugarabeskausmo

0 views

©2019 by Stimulus. Proudly created with Wix.com